Gaming og underholdning

Gaming

Nogle mennesker forbinder måske stadig gaming med indelukkede teenageværelser, colabundsbebrillede nørder og mange ensomme timer tilbragt foran flimrende skærme i små, mørke rum, men det kunne ikke være længere fra sandheden. Hvad enten det gælder det nyeste spil fra Naughty Dog på PlayStation 4, League of Legends på PC’en eller level efter level af Candy Crush, der bliver pløjet igennem på smartphonen, så er computerspil ikke bare mere populære, de er også mere udbredte end nogensinde før.

Gaming ikke bare er kommet for at blive, det er også blevet folkeeje. E-sporten vinder stadig terræn som en alment accepteret disciplin, hvor både prestige og enorme pengesummer er på spil. At alle gamer, har radioværten Sara Frost med sin YouTube-serie af samme navn også for længst slået fast. Kvinder, mænd, unge og gamle – det er de færreste mennesker, der ikke i én eller anden udstrækning beskæftiger sig med computerspil. Man kommer dog ikke uden om, at selvom både mænd og kvinder i alle aldre gamer i vid udstrækning, så er det en aktivitet, som til dels stadig er domineret af teenagedrenge. En nylig undersøgelse foretaget af DR Medieudvikling viser, at hele 96% af danske drenge mellem 13 og 19 år spiller computerspil på konsol eller PC – altså stort set dem alle.

Hvad er gaming?

Som vi allerede har mere end antydet, så dækker begrebet gaming ganske enkelt bare over dét at spille computerspil. Det er dog langt fra alle mennesker, der betragter sig selv som ”gamere,” selvom de af og til slapper af med et godt computerspil, heller ikke selvom afslapningen måske løber op i adskillige timer om ugen. En rigtig gamer er derimod i manges øjne en person, der ser computerspil som en livsstil og måske endda har dedikeret sit liv til at spille dem på et professionelt plan.

Markedet for computerspil er imidlertid enormt, ikke mindst fordi platformene har udviklet sig med stormskridt inden for relativt kort tid. Videospillets historie går ganske vist helt tilbage til 1950, hvor computerforskere først begyndte at designe simple spil og simulationer som led i deres research. De første spillekonsoller til hjemmebrug så dagens lys i 1970’erne, og op gennem firserne blev computerspillet for alvor til et mainstream fænomen - ikke mindst på grund af datidens populære spillearkader, som gjorde gaming til en del af populærkulturen. Senere blev PC’en til allemandseje, hvilket også var med til at åbne døren for computerspil i privaten.

Fra Game Boy til tablets

Over tiden blev konsolteknologien udviklet, så den også bredte sig ud til håndholdte formater. Der findes næppe mange mennesker over 30 år, der ikke har hørt om en Game Boy, som dog over tid er blevet erstattet af bedre og nyere håndholdte konsoller som Nintendo Switch eller PlayStation Portable. I dag er både telefoner og tablets desuden også kommet til, og har forvandlet gaming i app-form til en milliardindustri, hvor både store virksomheder og små spiludviklere kan være med. Angry Birds, Clash of Clans, Fruit Ninja, Jetpack Joyride og Hearthstone er bare enkelte eksempler på spiltitler, som på kort tid nærmest blev landeplager. Strategispil, actionspil, platformspil og puslespil er rykket ind på de mobile enheder, og det ser ikke ud til, at de forsvinder lige foreløbig – for alle gamer, det er ganske vist.

Hos POWER er vi som altid helt med på moden. Derfor kan du købe alt i gamingudstyr, lige fra konsoller til PC’er, spil, controllere, tastaturer, headsets og meget mere. Vi tilbyder som altid hurtig levering og fri fragt på ordrer over 500 kroner, ligesom du naturligvis har 14 dages returret på alle dine køb. Du kan også bestille med Click & Collect, så du kan hente dine varer i dit nærmeste POWERHOUSE allerede to timer efter.

Vil du være en af de første til at få vores nyeste tilbud?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag samtidig i vores konkurrence om et gavekort på 1.000 kr.

  • Vær en af de første til at modtage vores nye tilbud
  • Hver måned har du chancen for at vinde et 1.000 kr gavekort

Ja tak, jeg vil gerne modtage de bedste tips & tricks, nyheder og tilbud om POWERs produktsortiment, konkurrencer, events samt tilbud fra POWERs samarbejdspartnere via elektronisk post (f.eks. e-mail, sms, mms, push-notikationer, sociale medier, messenger)

POWER må gerne spørge mig, om jeg ønsker at opdatere mit samtykke mht. kommunikationsform m.m. Når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, deltager du samtidig i vores konkurrence. Læs mere her

Jeg kan til enhver tid tilbagekalde mit samtykke

POWER behandler ovennævnte personoplysninger samt oplysninger fra min kundeprofil og oplysninger om mine interesser og mine køb samt min adfærd på POWERs websteder og andre onlinekanaler for at give mig relevante tilbud fra POWER og POWERS samarbejdspartneres.

Læs mere i Persondatapolitik

Tak for din tilmelding