POWER klar med gigantisk åbningsfest i Odense

Når Danmarks nye elektronikgigant POWER på lørdag d. 7. november 2015 åbner sit nye megavarehus i Odense, sker det med en stort lanceret åbningsfest, hundredevis af køtilbud, fest og farver. Kædens indtog på Fyn betyder mere end 100 nye arbejdspladser – og langt skarpere lokal konkurrence.

I en strategisk satsning på at erobre det danske elektronikmarked åbner POWER nu sit tredje varehus, det såkaldte POWERHOUSE #3, i Rosengårdscentret i Odense.

”Odense og Fyn er et nøgleområde på vores vej mod at blive landsdækkende. Derfor har vi arbejdet ekstra hårdt for at åbne vores tredje varehus i netop Rosengårdscentret – og nu kan vi endelig melde ud, at vi lørdag morgen sparker dørene op til Odenses nye elektronikgigant – vores POWERHOUSE nr. 3,” siger Jesper Boysen, der er administrerende direktør i POWER.

Åbningen sker med jazzband, kaffe og croissanter til de morgenfriske og masser af gratis pølser – samt selvfølgelig soveposer og telte til de tilbudsjægere, der overnatter foran butikken. Samtidig vil Jesper Boysen med megafon og en af landets største storskærme – en 46 m2 gigantskærm – holde kunderne ajour med hvilke tilbud, der evt. måtte blive udsolgt.

”Odense bliver ikke snydt, når vi åbner på lørdag. Man kommer til at kunne spare tusindvis af kroner på vores åbningstilbud – mange af dem sælger vi til kostpris eller mindre for at lokke kunderne ind og opleve vores nye, topmoderne varehus,” siger Jesper Boysen, der personligt står i spidsen for åbningsfesten lørdag tidlig morgen kl. 07, når den røde snor til det nye varehus klippes.

Høje forventninger

Og POWER er godt forberedt. Da kæden åbnede i Glostrup, var ikke bare personalet, men hele lokalområdet tæt på at blive løbet over ende, da mere end 15.000 kunder dagen i gennem stod i kø for at opleve den nye butik. Siden har kæden åbnet et varehus i Herlev med ligeså stor succes. Og forventningerne til Odense-åbningen er høje.

”Vi har hyret 35 servicevagter til opvarmningen og åbningsfesten, og hele vores kæmpe-team af medarbejdere kan næsten ikke vente med at slå dørene op,” siger Jesper Boysen, der lover, at der bliver passet godt på kunderne – både om natten og gennem hele dagen.

Skala FM sender ekstraordinært på lørdag med Morgenministerieret direkte fra åbningen.

POWERs varehuse er helt nydesignede og indrettede efter principper, hvor kunderne føres langt lettere og meget mere intuitivt gennem butikken og dens varer. Samtidig bidrager belysningen til en langt mere eksklusiv oplevelse, end man typisk kender fra store, kolde elektronikvarehuse.

Åbningstilbuddene for Odense-åbningen offentliggøres i morgen, fredag, når POWERs hustandsomdelte avis rammer de fynske postkasser.

POWER-DIREKTØR:

Konkurrencen på Fyn er for dårlig

POWERs direktør Jesper Boysen mener ikke konkurrencen på det fynske elektronikmarked har været skarp nok de seneste mange år. Derfor satser POWER benhårdt på varehuset i Odense.

”Det fynske marked har som i resten af landet været domineret af specielt én stor spiller, og det er gået ud over konkurrencen. Det laver vi om på nu – og det kommer fynboerne til gode,” siger han og peger på, hvordan POWERs indtog i hovedstadsområdet allerede har skærpet kampen om kunderne.

”Fra på lørdag kan ingen, der sælger elektronik på Fyn, hvile på laurbærene. Vi udfordrer fra nu af på både gennemsigtighed, service, topmoderne og lækre varehuse – og selvfølgelig pris,” siger Jesper Boysen.

Især prisgennemsigtigheden er væsentlig for konkurrencen. POWER har derfor lanceret elektroniske prisskilte, der opdateres fire gange i døgnet – både på nettet og i de fysiske butikker. På den måde kan kunderne være 100 pct. sikre på, at de altid får den rigtige pris.