Massiv interesse for ny elektronikkæde

Danmarks nye elektronikgigant POWER var tæt på at blive løbet over ende, da mere end 15.000 kunder dagen i gennem stod i kø til kædens første varehusåbning i Glostrup i går. Samtidig havde POWERs hjemmeside 200.000 brugere på åbningsdøgnet – mere end selv store, danske medie-sites.

POWER satte mandag 17. august stikket i den første af 25 varehuse med en række aggressive køtilbud. Flere hundreder ventede hele natten for at være de første i butikken, og flere tusinder kom til i løbet af morgenen, så køen på et tidspunkt var mere end halvanden kilometer lang. Hen på morgenen var trafikken omkring varehuset så voldsom, at politiet måtte tilkalde Hjemmeværnet til at dirigere trafikken sikkert gennem Glostrup. ”Vi havde i løbet af dagen mere end 15.000 kunder i kø foran vores nye POWERHOUSE. Det er fuldstændig vanvittigt og overgår langt vores forventninger,” siger en hæs, men tilfreds Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER A/S.

Rekordomsætning

Det nye varehus omsatte for svimlende 23,5 mio. kroner på åbningsdagen, hvilket er ny nordisk rekord i den norsk-ejede selskab. ”Vi havde sat målene højt – og forventede en omsætning på 10 mio. kr. på åbningsdagden. Da vi gjorde det hele op, lød omsætning på 23,5 mio. kr. Jeg har ganske enkelt aldrig oplevet noget lignende,” siger Jesper Boysen. Men trods mega omsætningen var det ikke engang i butikken, at trafikken var mest voldsom. Hele 200.000 tusinde kunder besøgte POWER på power.dk, og det var så voldsomt, at POWERs it-folk i løbet af dagen måtte udvide kapaciteten på serverne. ”Jeg er fuldstændig overvældet. Vores koncept handler om at kombinere store, lækre varehuse med effektiv og gennemsigtig handel på nettet. Og nu viser det sig, at vi har haft næsten en kvart million danskere inde på vores webshop – det er fuldstændig vildt,” siger Jesper Boysen.

Kraftindsats fra medarbejdere

Direktøren havde i dagens anledning fået forstærkninger fra baglandet, så hele 220 medarbejdere knoklede fra kl. 05 til midnat for at håndtere de mange kunder. Og til det sidste, var servicen i top. ”Jeg var en af de første 100 og lad mig sige det sådan.. Jeg har aldrig haft sådan en fed oplevelse før,” lød det fra Nicoline Weidemann på Facebook. Også Kurt Jensen roste på Facebook POWERs personale: ”Var på besøg her i de sidste timer. Synes det er sindsygt flot, at I kan beholde det høje service-niveau, når man tænker på, hvor travlt I har haft”. Også i dag er der travlt i POWER i Glostrup. Klokken 13.00 stod cirka 100 kunder i kø for at besøge butikken og få del i de mange gode tilbud, der stadig er i butikken.

Presse-telefon: 21338088

Pressefotos fra åbningen er tilgængelig på: https://www.dropbox.com/sh/73qbigw4byj00ee/AADaQFrfZDetWiyh2L4Rlm0na?dl=0

Tal fra dagen
  • Mere end 4.000 stod i kø, da POWER åbnede – køen var 1,5 kilometer lang
  • 15.000 kunder stod i kø i løbet af dagen
  • Politi og hjemmeværn måtte dirigere trafikken på Roskildevej
  • Køen af biler på Roskildevej var to kilometer lang
  • Der blev serveret 5.000 pølser og udleveret 12.000 flasker vand til de ventende kunder
  • Der blev uddelt 200 soveposer til overnattende kunder – heriblandt hele beholdningen på 100 soveposer til næste åbning.
  • Radio Nova sendte live fra åbningen – en kunde vandt præmier for 100.000 kr.
  • 220 medarbejdere (mere end 40 fra Norge samt 35 vagter) var på arbejde i POWER
  • POWER.dk havde næsten 200.000 besøgende på kædens webshop i åbningsdøgnet.
  • Mere end 7.000 valgte på åbningsdsagen at følge POWER på Facebook
Det blev der revet ned af hylderne
  • 1500 PC’ere
  • 400 spillekonsoller