Fandt {{ suggestionResult.MatchCount }} resultater

Kom godt i gang med træningen

Uanset om du træner ofte eller bare en gang imellem, er julen og juleferien en tid for hygge og afslapning. Det kan nemt være hårdt at starte op igen når man kommer tilbage til hverdagen. Her viser vi nogle tips til hvordan du enkelt og effektivt kan komme tilbage i form.

Selv om det kan være hårdt at starte med træning efter en lille pause, sidder man som regel tilbage med en god følelse i kroppen efter en god træning.

En træningsapplikation og god musik i øret er stimulerende for træningsrytmen og kan hjælpe dig i gang.

Læs videre for nogle små tips, til at komme tilbage i form her.

Balanceret væskeindtag under træningen

Drik masser af vand

Hvor meget væske du behøver før, under og efter træning afhænger selvfølgelig af mange faktorer. Er du inde eller ude, hvilken temperatur træner du i, hvordan er luftfugtigheden, og hvad med din påklædning?

Som hovedregel kan man dog tale om at du i timerne op til træningsstart gerne skal have kroppen i væskebalance og derfor bør du indtage omkring 1 liter vand.

Under selve træningen anbefales det at du løbende erstatter det væsketab der går til via sved, udånding og urinproduktion. Også her er der selvfølgeligt tale om store forskelle afhængigt af intensitetsniveauet, kroppen kan udskille alt fra 0,5 - 5 liter sved i timen, men igen kan man som hovedregel tale om at 1 - 1,5 liter kan holde kroppen i balance. Hvis du er på tur eller til træning i mere end 60 minutter kan det være smart at komme noget sukkerholdigt sportsdrik i flasken som tilfører kroppen kulhydrat samt salt og mineraler der forhindrer at du går kold og brænder sammen.

Optimér træningen med en pulsmåler

Mål din fremgang

Hvis din træningsmotivation har brug for et boost kan du med fordel prøve et pulsur. Alt efter mærke og model kan et pulsur eller en aktivitetsmåler servicere dig med en lang række brugbare informationer.

Selvfølgelig kan det måle din puls, og det er nyttig viden i dine bestræbelser på at komme i bedre form, ikke kun for supersportsfolk, men for alle der har et ønske om at kunne måle deres fremgang. Alt afhængigt af hvor avanceret modellen er, vil din nye device kunne fortælle dig om alt fra distance, tempo, pulssvingninger, kalorieforbrug og forbrændingsevne, så du, afhængigt af dine ambitioner og din interesse for træningsteknologi, kan få et særdeles nuanceret billede af dit forløb og den opadgående kurve.

Hos POWER har vi mange forskellige varianter af sportsure og aktivitetsmålere. Se hele vores udvalg her!

Sammenlign din træning med vennerne

Få overblik over dit aktivitetsniveau

Apps der korresponderer med aktivitetsarmbåndene og træningsure fra de store producenter kan indstaleres på over 120 smartphones og er kompatible med iOS, Android og Windows. App`sne har utroligt mange funktioner og forsyner dig med et afvekslende, systimatiseret overblik over alt hvad du foretager dig. Armbånd og ure synkroniseres trådløst og automatisk med din smartphone, tablet eller computer, så du hele tiden har et opdateret dugfriskt overblik over din formkurve og dit aktivitetsniveau.

App`sne giver dig også mulighed for at dele informationer og konkurrere med andre. Du kan for eksempel udfordre din kæreste til at gå på flere trapper end dig i løbet af dagen eller konkurrere med dine forældre om, hvem der går flest skridt i løbet af en uge. Du kan dele dine løbe eller cykelture med dine venner og trænings- kammerater, mulighederne er uendelige, og uanset om du ønsker at dele dine informationer med andre eller ej, så er der ingen tvivl om, at disse systemer og det hav af muligheder de repræsenterer vil kunne motivere dig til et øget aktivitets og/eller træningsniveau.

Træn med musik

Vi kan alle skrive under på at musik i ørene i forbindelse med aktiviteter og træning styrker motivationen og øger træningslysten.

Din egen musik kan også hjælpe dig med at holde rytmen i det tempo der passer dig bedst, men for at det skal fungere optimalt er du nødt til at bruge headphones eller earplugs der bliver siddende. Du kan ikke bruge de earplugs du bruger på kontoret eller i bussen, de vil hele tiden falde ud og du vil derfor ikke kunne udfolde dig frit. Når du skal vælge de headphones som er de helt rigtige for dig, er flere kriterier i spil:

- Bassintensitet

- Generel lydkvalitet

- Pasform: ønsker du propper eller hovedtelefoner, sidder de godt på eller i øret, falder de let ud eller glider de let af.

- Til træning passer det bedst med headset som er vandafvisende med tanke på sved, regnvejr og kondens.

 

Hos POWER har vi et stort og varieret udvalg i alle prisklasser, tag et kig her på in-ears og hovedtelefoner