Broadcast

Revolutionen med Twitch og YouTube
Revolutionen med Twitch og YouTube

Hvem gider at sidde og se andre spille videospil i timevis? Millioner af mennesker, har det vist sig. Publikum i 2019 lytter til podcasts, logger på gaming-streams og ser unikt indhold fra deres foretrukne indholdsskabere dagligt på praktisk talt enhver enhed med en internetforbindelse. Kreative og sociale videobaserede platforme såsom YouTube og Twitch tiltrækker et enormt publikum ved hjælp af deres stadigt stigende mængde af indholdsskabere. Antallet af seere fortsætter med at øges, men det gør konkurrencen om at blive det næste store navn på en af de førende platforme også. Den yngste generation er for længst holdt op med at drømme om at blive rockstjerner. For millennial-generationen og generation Z er sociale medier det, der tæller. Vejen til berømmelse er ikke uden op- og nedture, men med det rette udstyr, noget på hjerte og måske en smule held har alle en chance. Og det er nøjagtig det, der er charmen. Tilgængeligheden ved disse platforme skaber lige vilkår og giver alle den samme, dog temmelig lille, chance for at blive succesfulde.

Læs mere